Tuesday, December 01, 2009

...det snør, det snør, tiddelibom...

December already...I've had my morning cup of tea, made a fire in the fireplace, got the kids off to school...next is to feed the sheep...

Desember allerede...jeg har drukket tekoppen min, fyrt opp i ovnen, og fått ungene på skolen...nå står sauene for tur...

Speaking of sheep...I've made a couple of recycled jeansbags again, and since my DD2 had thrown away the elephantdrawing that I had wanted to use, I had to find something online...so here is (supposed to be...!) Shaun the sheep!

Og mens vi snakker om sauer...jeg har sydd etpar vesker til, og siden Datter#2 hadde kastet elefanttegningen som jeg hadde tenkt å bruke, måtte jeg finne noe annet...så her kommer (noe som egentlig skal være) Shaun The Sheep! Two pockets in the back...

To lommer bak...
The bags are simple. I make some kind of applique on a piece of fabric, "glueing" it down with interfacing that sticks on both sides (and sticks rather good on the ironingboard too...), then I use zigzag to sew it down, or some decorative seam. The backpockets are sewn on with zigzag. Both legs are used for the bag itself. I cut off the seams and use the front of the legs for the "patchwork" around the motif, and the back of the legs for the back. It's lined with some cottonfabric I had in my stash. I've done one of these before, but used a child's drawing for the applique.
Veskene er enkle. Jeg lager et eller annet lappverk/applikering på et stykke laken, og fester det med applikasjonsvlieseline (som også kleber ganske godt på strykebrettet...) og syr det ned med sikksakk eller en annen maskinsøm. Baklommene er sydd på med sikksakk. Bruker begge buksebeina til selve veska. Klipper vekk sømmene, og bruker forstykkene til å lage ei ramme rundt motivet, og bakstykkene til bakstykket. Fóret med et eller annet bomullsgardinstoff som lå i hylla. Jeg har laget en før også, men da brukte jeg en barnetegning til motiv.


...DD2's purple mask...
...datter#2 sin lilla maske...

Today it's the 1st of December, and this is the view at 8:50am...blueishgrey skies, and snow...it won't last long, I guess...

Det er allerede blitt 1.desember, ogdett var dagens utsikt, like før klokka 9, blågrå skyer og snødekte marker...det varer nok ikke lenge.. Have a nice and relaxed week:-)
Ha en rolig og hyggelig uke!


4 comments:

PJS said...

The bags look great, I made a bag out of a pair of jeans but I kept the actual shape of the leg which made it quirky but not as useful as yours.

Ruth said...

Gøyale vesker og lurt gjenbruk av gamle jeans. Det var populært da jeg var ung også det, men så ble det moderne med fullstendig utslitte jeans og så ble det borte.

Jeg syr litt for tiden jeg også, men jeg har ikke tålmodighet nok. Jeg plundrer meg ihjel og er ikke så flink som deg.

Her er det 8 minus i dag, jeg kan ikke fyre i ovnen for da røyker vel gubbene på taket inn. Kaldt uten tak er det også - enda godt at jeg strikker - jeg kan pakke meg godt inn.

Ha en flott uke.

Anonymous said...

Your bags look lovely Marit. Thanks for explaining which part of the jeans each bit came from.

Rani said...

Hi Marit. I'm cathing up on your blog. It's 6 am and the family will be up soon. Drinking coffee and enjoying your photos.

ps. love that bag!