Friday, January 22, 2010

...knitting for winter...

Anyone remember these? The socks I made for our veterinarian? She is also a neighbour, and lives in an old, cold house! Knit in SandnesGarn Tove, and felted after knitting. They turned out really soft! But a bit big, so she had to felt them once more...
I think this pattern will go onto my Christmasknittinglist, but I can't add them before I've knit a new pair!
Noen som husker disse? Sokkene jeg strikket til dyrlegen vår? Hun er naboen også, og bor i et gammelt, kaldt hus! Strikket av Tove fra Sandnesgarn, ogtovet etterpå. De ble litt store,så hun måtte hive dem i maskinen en gang til..
Jeg tror dette mønsteret går inn på julegavestrikkelista mi, men må jo strikke dem igjen først!

Michaela is on a fishingtrip...;-D, she always finds fun patterns! One suitable for selfstriping yarn is Circles. Fun pattern! I knit mine out of Drops Garnstudio Fabel, two-at-a-time, magic-loop, needles 2.5mm. They went quick too. Size? Appoximately 38/39, so they go straight into my giftbasket.

Michaela er på fisketur...hehe...hun finner alltid morsomme mønster! Etsom passer bra til selvmønstrende garn, er Circles. Morsomt og kjapt mønster. Mine er strikket i Fabel, begge på en gang, på en rundpinne, pinne nr.2.5. Ca str. 38/39, så de går rett i gaveskuffa.



As I've told you before, we have winter!!! For the first time in ages we have a proper winter. There is snow, temperatures are just below freezingpoint, and we have had only one day of rain in 6?-7?-8? weeks! Unbelievable! I really like it. Today looks like it might be another sunny,clear day...

But this cold requires mittens! I've just started a pair in Tove, these. Pattern only in Icelandic, I think, but it should be easy enough to follow as long as you've knit a couple of pairs before.

Jeg tror jeg har nevnt før at vi har vinter her...For første gang på evigheter har vi skikkelig vinter! Det har vel regnet en dag i løpet av de siste 6-8 ukene! Ikke akkurat sånn det pleier å være...Det ligger snø her (og den ligger i ro!!!), det er såvidt på minussida, ogdet er bare flott! Det ser ut til at vi får nok en klar, fin dag.

Men det trengs votter for å holde kulda ute...Jeg har begynt på et par i Tove. Det ser ut til at mønsteret bare finnes på islandsk, men har man strikket et par eller to med votter før, vil det være enkelt å følge.



The ones here are already in use, and then I felted them,so they are really thick and warm. They are based on a Lovikka traditional pattern, but I used yarn from my stash, and omitted the embroidery. After all they are meant for work.

Disse er allerede i bruk- og så tovet jeg dem, så de er skikkelig varme og gode. De er basert på et tradisjonelt Lovikkamønster, men jeg brukte noe garn jeg hadde liggende , og utelot broderiet. De er tenkt til arbeidsvotter.

Before Christmas I knit a pair of Knotty gloves for a friend, and I had some leftover yarn-

MiniAlpakka from Sandnesgarn. Then Pinneguri reposted her pattern for Blonde... Wristwarmers...easy pattern to follow, and I like the look. I had planned on putting these in Julegavealongen...but gave them away yesterday...

Før jul strikket jeg etpar vanter til ei venninne, og jeg haddde en liten rest garn igjen, akkurat nok til et par blonder. Pulsvarmere, lett og greit mønster, og jeg liker dem. Egentlig skulle de gått til julegavealongen, men de ble gitt vekk igår...





Our pink morning view...

Rosa vintermorgen...
Have a great day!

Ha en flott dag!





16 comments:

Pinneguri said...

Så hyggelig at mønsteret fungerte, og det er en fin farge du har valgt. Lilla, ahhhh ... :D

Litt om alt said...

Så mye flotte hånd-og fotvarmere du har laget! Det er bare helt nydelig det mønsteret med hjerter :)
Det er vinter som i "Vinter" i år, mange årene siden det var så jevnt over absolutt hele landet. Bra for de som liker vinteraktiviteter, og definitivt mye bedre enn regn!
Ha en fin dag

PJS said...

wow... youve been busy. Your vets socks are lovely and your mittens are looking super, they will look gorgeous when they are finished. At least winter brings us an excuse to knit... ha ha

Mary B said...

You've been busy! I love the little red socks, also perfect for Valentine's Day. We had a long spell of cold here too, which also makes me think of mittens.

QuiltedSimple said...

what great knits you have! i have never tried socks - and am still not sure i am up to them:)
kris

Patty said...

Marit, I'm a big fan although I rarely comment. I mentinoned your blog on my most recent post (January 22, 2010) so thought you might want to read it!

I really love your socks and the trees on those mittens. Perhaps I'll tackle something like that one of these days.

Heidelweiss said...

What a lovely bunch of new knits! I really like all the mittens. And the socks for your vet, fab! I'm glad you're enjoying a proper winter. It's very fun sometimes, isn't it? I think we may have traded weather this year because while we usually have loads of snow, we're getting loads of rain. Blah! Oh well, living in the desert, we need as much wetness as we can get (however it decides to come).

Gina said...

Beautiful morning photo.

I love the socks, they look so cosy

Love and hugs Gina xxx

Cybèle said...

With a morning like that, it can't be hard to get out of bed! (at mine, it's still dark when I have to get up).
Love the blue mittens!

Anonymous said...

You are back.......with a vengence. Look at you go. New socks, new mittens, wrist warmers, just one thing after another. :)

Love the Circles socks. Adorable!!

Farmors said...

Åh, jeg elsker utsikten din, har nok mast om det før...
Riktig flittig har du vært, nydelige sokker de røde og hvite, burde nesten hatt såler på dem så varer de enda lenger. Hillesvåg Ullvare har noen fine slitesterke!
Må nok strikke noen flere sokkeer jeg også, men leter den ultimate grunnoppskriften fra tåen og opp.
Synes noen er så vanskelige. Ha det fint med utsikten din! Hadde jeg bodd der, så hadde jeg sikkert laget mange maleutkast av den!

Sylvia said...

Heisann Marit
Jammen har du noen lange innlegg her nå !;)
Flotte sokker du har strikket da. Nydelige var de, og selvfølgelig i den riktige fargen.
Pulsene til pinneguri strikket jeg i fjor. De er så fine.
Jeg svarte deg i bloggen min, men VILLSAU-garnet vårt kommer også fra Hoelfeldt Lund. Gleder meg til å prøve det. Vi har også 2-tr Spælsaugarn, og så fikk jeg noen prøver på et angora/spæl-garn som visstnok også var fine til sokker.
Lurer på når jeg skal få tid til å prøve det ut.........

Ninne said...

Ååååh, så lekre pulsvanter, nå har jeg nesten ikke tid til å skrive mer til deg ;), for jeg kjenner at jeg mååå sette igang å strikke dem med eeen gang!

Klem:)

Britt-Arnhild said...

Flott Marit. Særlig de islandske. Jeg har akkurat startet et nytt par selbuvotter til Marta. Skal ha med meg på reisen.
Kanskje finner jeg spennende mønstre der borte?

Christine said...

Marit,

Thank you for sharing beautiful and interesting images of your country. I especially like the picture of the sheep huddled in the snow. And, I'm quite impressed with your knitting projects too!

Christine

Rani said...

OK, first of all - wooden skiis dates you! Ha ha ha. Just kidding. And second - do you know what people will pay around here for a pair of wooden skiis!?!?!? A lot! And then they'll hang over the fireplace where no one will use them!

Great fun - it makes me think of a great children's book called Trouble with Trolls by Jan Brett.